søndag 4. januar 2009

Resirkulert dunpose


Nå har jeg laget en dunpose til Potti av Fars gamle boblevest. Det ble et betydelig billigere alternativ enn å kjøpe en i butikken. Det er så tilfredsstillende når man sparer kr 2000 på en times arbeid. Jeg vrengte vesten, sydde ned langs ermehullene og helt ned, og klippet av det overskytende materialet på den ene siden. Slik kunne jeg bruke dette til en bunn. Fordi det ble mye dun-søl sydde jeg to sømmer på den andre siden slik at jeg kunne klippe i midten. Dette kastet jeg. Jeg måtte vide ut halsen noe, ettersom Potti forsvant ned i posen etter første test-tur. Klippet bare av kanten og sydde på en ny ved neste knapp. Nå vurderer jeg å fore posen med tynn fleece for bedre comfort og fo å unngå at fõret blir for glatt. Vi har nå vært på skøyter tre dager på rad i -10 grader, og småttis har svettet! Se hvor fin den ble!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar